Sosiaali- ja terveyspalvelut – Uutiset Sosiaali- ja terveyspalvelut – Uutiset

Takaisin

Henkilökohtaisen avun avustajakeskus auttaa puhelimitse ja sähköpostitse

Julkaistu 30.3.2020

Kuopion kaupungin avustajakeskuksen asiakaspalvelu auttaa puhelimitse ja sähköpostitse. Henkilökohtaisia käyntejä ei suositella koronatilanteen aikana. Avustajakeskuksen puhelinpalveluaika numeroon 017 186 366 on kello 9-12.

Ohje asiakkaalle avustajakeskukseen soittamisesta:

  • Mikäli puheluusi ei heti vastata, anna puhelimen hälyttää niin kauan, että kuulet tiedotteen.
  • Kuuntele tiedote loppuun ja sulje puhelin saatuasi siihen lupa. Tällöin puhelu on rekisteröitynyt puhelun talteenottojärjestelmään, jolloin palveluohjaajat soittavat sinulle takaisin vuorokauden sisällä.

Avustajakeskus seuraa aktiivisesti ajankohtaista korona tilannetta. Siellä noudatetaan sosiaali-ja terveysministeriön, Terveyden ja hyvinvointilaitoksen THL:n ja Kuopion Kaupungin laatimia ohjeistuksia.

Henkilökohtaista apua järjestetään vaikeavammaiselle henkilölle, joka pitkäaikaisen tai etenevän vamman tai sairauden vuoksi tarvitsee välttämättä ja toistuvasti toisen henkilön apua suoriutuakseen päivittäisistä toiminnoista. Kuopiossa henkilökohtainen apu toteutetaan työnantajamallilla, omana tuotantona, ostopalveluna tai palvelusetelillä. Mikäli henkilökohtainen apu toteutuu työnantajamallilla, annetaan ohjausta ja neuvontaa Kuopion kaupungin avustajakeskuksessa.

Henkilökohtaisesta avusta ja avustajakeskuksen toiminnasta voi lukea www.kuopio.fi/henkilokohtainen-apu -sivulta.

 


Uutiset aiheittain Uutiset aiheittain