Sosiaali- ja terveyspalvelut – Uutiset Sosiaali- ja terveyspalvelut – Uutiset

Takaisin

Kuopion Kelassa palvelutapa-uudistus 22.10. alkaen

Kuopion Kelassa otetaan käyttöön palvelutapa-uudistus, jota on kokeiltu kesän ajan. Palvelupisteessä luovutaan infopisteestä ja vuoronumeropalvelusta. Sen sijaan Kelan asiakkaita neuvotaan ja opastetaan mahdollisimman pian sen jälkeen, kun he ovat tulleet ovesta sisään. Asiakastietokoneiden määrää lisätään ja tarvittaessa asiakkaalle varataan aika.

Asiakkaan tultua Kelan tiloihin selvittää palveluasiantuntija mahdollisimman pian asiakkaan tarpeen ja ohjaa eteenpäin. Osa asiakkaista pystyy hoitamaan asiansa verkossa omatoimisesti tai palveluasiantuntijan opastamana. Asiakkaiden käytössä on kahdeksan asiakastietokonetta, joilla he voivat hoitaa Kela-asioitaan verkossa. Palveluasiantuntijalta saa opastusta verkkoasiointiin myös, jos mukana on oma mobiililaite ja tunnistautumistiedot.

Jos asiakkaalla on paljon selvitettäviä asioita, hänelle voidaan varata aika palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun. Asiakkaan henkilötietoja käsitellään aina huolella ja jos tarve vaatii, asiakkaan kanssa siirrytään sivummalle yksityisen asioimisen varmistamiseksi.

Uusi palvelutapa on jo käytössä useissa Kelan palvelupisteissä, kuten Joensuussa, Jyväskylässä, Oulussa ja Tampereella.

Kuopion Kelan palvelupiste on jatkossakin avoinna ma–pe klo 9–16.

Lue lisää Kelan verkkosivu-uutisesta: Näin Kela palvelee Kuopiossa 22.10. alkaen


Uutiset aiheittain Uutiset aiheittain