Asiointi- ja palvelupisteet

Kuopion kaupungin puhelinvaihde


puhelinnumero 017 182 111
Avoinna arkisin ma–pe klo 8–15.30

Voit hakea yhteystietoja henkilön nimen, puhelinnumeron, tehtävänimikkeen tai työyksikön mukaan.

Kuopion kaupunginkanslia


Kaupungintalo, Tulliportinkatu 31
PL 228, 70101 Kuopio
kirjaamo(at)kuopio.fi

Avoinna ma-pe 8-15.30

Käytä tarvittaessa suojattua sähköpostia, joka on turvallinen tapa toimittaa luottamuksellisia ja salassa pidettäviä tietoja Kuopion kaupungille >>> Suojattu sähköposti
 

Kuopio Info - Kuopion kaupungin palvelu- ja matkailuneuvonta


Kuopio Infosta saat vastauksia kaupungin palveluihin ja matkailuun liittyviin kysymyksiisi. Lisäksi opastamme sinut tarvittaessa oikeaan asiointipaikkaan. Neuvontaa ja opastusta on tarjolla suomen lisäksi myös englanniksi ja venäjäksi. Infosta saat veloituksetta muun muassa Kuopion kaupungin esitteitä ja karttoja. Lisäksi voit ostaa meiltä Kuopion kaupunginteatterin ja Kuopion Musiikkikeskuksen pääsylippuja sekä Kuopion seudun joukkoliikenteen Waltti- kortteja. Meille voit maksaa myös kaupungille tulevat laskut.

Alatorin kauppakeskus Apaja
Kauppakatu 45, PL 228, 70101 Kuopio
Puhelin +358 17 182 584, 0800 182 050 (ilmaislinja)
palveluneuvonta(at)kuopio.fi

Avoinna
ma klo 9.00-17.00    
ti-to klo 9.00-16.00
pe klo 9.00-15.00

Poikkeukselliset aukioloajat:
Avoinna ke 23.12. klo 9-13

Kohtaamo - Tila osallistumiseen ja keskusteluun

Alatorin kauppakeskus Apaja
Kauppakatu 45, PL 228, 70101 Kuopio
kohtaamo(at)kuopio.fi

Kohtaamossa jokainen asukas pääsee osallistumaan kaupungin kehittämiseen. Tule jakamaan ideat ja kehittämisajatukset uuteen esittely-, näyttely- ja keskustelutilaan.

Kohtaamossa tapahtuu

Kaupunkiympäristön asiakaspalvelu


Asiakaspalvelu sijaitsee valtuustotalon pääaulassa ja siellä annetaan mm. yleisneuvontaa rakentamisen, kaavoituksen, liikenteen sekä pysäköinninvalvonnan asioissa. Asiakaspalvelussa voi maksaa kaupungille tulevat laskut, ostaa kalastus- ja metsästysluvat sekä joukkoliikenteen Waltti-kortit. Asiakaspalvelusta voi noutaa tai tilata ilmaista esitemateriaalia, karttoja ja  hakemuslomakkeita.

Kaupunkiympäristön asiakaspalvelu
Valtuustotalo, Suokatu 42
PL 1097, 70111 Kuopio
Puhelin (ilmaislinja) 0800 918 511   tai 017 185 044
Faksi 017 185 048
kaupunkiymparisto(at)kuopio.fi

Avoinna
ma-ke klo 8.00-15.30
torstaisin klo 8.00-16.00    
perjantaisin klo 8.00–14.00

Poikkeukset aukioloissa:
23.12. klo 8.00 - 13.00
31.12. klo 8.00 - 13.00

Juankosken asiakaspalvelupiste


Juankosken asiakaspalvelupiste on suljettu käyntiasionnilta. Tarvittaessa asiakaspalvelu paikan päällä erikseen sopimalla.

Juankosken asiakaspalvelupiste
Juankoskentie 13, 73500 Juankoski
Puhelin 044 718 8400
asiakaspalvelu.juankoski(at)kuopio.fi

Puhelinpalvelu
ma - to klo 8 - 11 ja 12 -15
pe klo 8 - 14

Karttulan asiointipiste


Karttulan asiointipisteen sekä asukastilojen toiminta on päättynyt.

Karttulan kuntosalin kausikorttien ja avainten luovutus siirtyy 2.11.2020 alkaen Karttulan kirjastoon.

Maaningan asiakaspalvelupiste

Maaningan asiakaspalvelupisteessä huolehditaan yleisestä asiakaspalvelusta ja neuvonnasta.

Maaningan asiakaspalvelupiste
Maaningantie 32, 71750 Maaninka
Puhelin 044 748 8211
asiakaspalvelu.maaninka(at)kuopio.fi

Avoinna
ma, ke ja to klo 8.00 – 11.00 ja 12.00-15.00

Poikkeukset aukioloissa:
21.-27.12. suljettu

Nilsiän asiakaspalvelupiste

Nilsiän asiakaspalvelupiste vastaa yleisestä asiakaspalvelusta ja neuvonnasta ja sieltä on  saatavissa myös eri palvelualueiden palveluita. Asiakaspalvelupisteessä on lisäksi saatavana verotoimiston lomakkeita sekä ympäristöpalveluiden palvelupiste, jossa hoidetaan muun muassa rakennusvalvonnan neuvontatehtäviä. Kirjaston tiloissa on asiakaspääte, jolla voi selata internetsivuja, lukea sähköpostit ja maksaa laskuja.

Asiakaspalvelupisteessä tarjottavat kelan palvelut:

- Lomakkeiden ja esitteiden jakelu ja vastaanotto (ei työeläkehakemuksia eikä

  työeläkejärjestelmän kuntoutushakemuksia).

- Neuvonta esimerkiksi hakemusten täytössä sekä etuuksista ja hakuajoista  

  kertominen yleisellä tasolla.

- Kelan verkkopalveluiden käytön opastaminen.

- Ajanvaraus puhelinajanvarauspalveluun.

- Etäpalvelun valmistelu ja palvelun tukeminen.

- Non stop -etäpalvelu.

 

Nilsiän asiakaspalvelupiste
Ukko-Paavontie 15, 73300 Nilsiä
Puhelin 017 482 220
asiakaspalvelu.nilsia(at)kuopio.fi

Avoinna
ma-to klo 8-11 ja 12-15
perjantaisin klo 8-11 ja 12-14

Poikkeukset aukioloissa:
21.-27.12. suljettu

HOITOTARVIKKEET
noudettavissa Nilsiän terveysasemalta, Pisantie 10
- soitto ensin 017 482 676, tiistaisin ja torstaisin iltapäivisin

Asiakaslupaus Asiakaslupaus

Kassapalvelut Kassapalvelut

Kaupunkiympäristön asiakaspalvelu

Valtuustotalo, Suokatu 42
PL 1097, 70111 Kuopio

Avoinna
ma-ke klo 8.00-15.30
torstaisin klo 8.00 - 16.00    
perjantaisin klo 8.00–14.00

Terveyskeskuksen käyntimaksut ja suun terveydenhuollon maksut voi maksaa terveyskeskuksen pääterveysasemalle, Tulliportinkatu 15 H.  Maksun voi maksaa jo käynnin yhteydessä.

Avoinna
ma–ke klo 7.45–15 (potilastoimisto)
to–pe klo 7.45–14

Lisätieto verraton caf-käyttäjä tunnustuksesta.