Asiointi- ja palvelupisteet

Tyylillisesti uusrenessanssia edustava Kuopion kaupungintalo, jonka katolla liehuu Suomen lippu.

Kuopion kaupungin puhelinvaihde

  • Puhelinnumero 017 182 111
  • Avoinna ma-to 8-11 ja 12-15.30 ja pe 8-11 ja 12-14.15

Arkipäiville sijoittuvien juhlapyhien aattoina (loppiainen, pitkäperjantai, vappu, helatorstai, juhannus, itsenäisyyspäivä, joulu ja uusivuosi) puhelinvaihde suljetaan klo 14.00.

Yhteystietohaku
Voit hakea yhteystietoja henkilön nimen, puhelinnumeron, tehtävänimikkeen tai työyksikön mukaan.

Hallintopalvelu

Kaupungintalo, Tulliportinkatu 31
PL 228, 70101 Kuopio
kirjaamo(at)kuopio.fi

Avoinna ma-pe 8-15.30

Käytä tarvittaessa suojattua sähköpostia, joka on turvallinen tapa toimittaa luottamuksellisia ja salassa pidettäviä tietoja Kuopion kaupungille > Suojattu sähköposti

Kaupunkiympäristön asiakaspalvelu ja palveluneuvonta

Asiakaspalvelu sijaitsee valtuustotalon pääaulassa ja siellä annetaan mm. yleisneuvontaa rakentamisen, kaavoituksen, kaupunkisuunnittelun asioissa. Asiakaspalvelussa voi maksaa kaupungille tulevat laskut, ostaa metsästyslupia kaupungin maa-alueille sekä joukkoliikenteen Waltti-kortit. Asiakaspalvelusta saa ilmaisia esitemateriaalia, karttoja ja hakemuslomakkeita. Meiltä saat myös vastauksia kaupungin palveluihin ja matkailuun liittyviin kysymyksiisi. Lisäksi opastamme sinut tarvittaessa oikeaan asiointipisteeseen.

Kaupunkiympäristön asiakaspalvelu ja palveluneuvonta
Valtuustotalo, Suokatu 42
PL 1097, 70111 Kuopio

asiakaspalvelu 017 185 044
kaupunkiymparisto(at)kuopio.fi

palvelu- ja matkailuneuvonta 017 182 584

Avoinna
maanantaisin klo 8.00-16.00
ti-to klo 8.00-15.30
perjantaisin klo 8.00–14.00

Poikkeukset aukioloissa:
to 28.3. klo 8.00 – 13.00

Nilsiän asiakaspalvelupiste

Nilsiän asiakaspalvelupiste vastaa yleisestä asiakaspalvelusta ja neuvonnasta. Asiakaspalvelupisteessä on lisäksi saatavana verotoimiston lomakkeita sekä alla mainittuja Kelan palveluita. Kirjaston tiloissa on asiakaspääte, jolla voi selata internetsivuja, lukea sähköpostit ja maksaa laskuja.

Asiakaspalvelupisteessä tarjottavat Kelan palvelut:

  • Lomakkeiden ja esitteiden jakelu ja vastaanotto (ei työeläkehakemuksia eikä työeläkejärjestelmän kuntoutushakemuksia).
  • Neuvonta esimerkiksi hakemusten täytössä sekä etuuksista ja hakuajoista kertominen yleisellä tasolla.
  • Kelan verkkopalveluiden käytön opastaminen ja ajanvaraus puhelinajanvarauspalveluun.

Kuntosalikorttien ostaminen, kulkunappien päivitys, avainten nouto tai palautus sekä Kelan palvelut eivät ole mahdollisia maanantaisin ja torstaisin.

Nilsiän asiakaspalvelupiste
Ukko-Paavontie 15, 73300 Nilsiä
Puhelin 044 748 2220
asiakaspalvelu.nilsia(at)kuopio.fi

Avoinna
ti-ke klo 8-11 ja 12-15
perjantaisin klo 8-11 ja 12-14

Poikkeukset aukioloissa:
to 28.3. klo 8.00 – 13.00
ke -pe 29.-31.4. suljettu
ti – pe 28.-31.5. suljettu

Maaningan asiakaspalvelupiste

Maaningan asiakaspalvelupisteen toiminta on päättynyt 15.2.2024.